torsdag 14 juni 2012

Jag är kär!

Den senaste tiden har jag tittat in den klassiska kärringblomman pelargonen. Nu kan jag konstaterar att jag har fallit pladask för dem. Tyvärr inte in den helt vanliga pelargonen utan i alla de ovanliga sorterna. De är hur snygga som helst. Inte visste jag att pelargonen fanns i många olika sorter och utföranden men jag tycker det är svårt att hitta de ovanliga i de vanliga blombutikerna. Jag har lyckas köpa på mig tre olika sorter. Jag kanske ska börja med dem och se om jag lyckas få de att överleva. Jag är inte direkt född med gröna fingrar. Jag har tidigare kollat in orkidéer  och tycker fortfarande att det är urläckra men efter att jag fick en orkidé utav min svåger när jag fyllde år och blommorna bara vill dö på en gång så beslutade jag mig att jag kanske ska börja med något lättare. Undra om jag börjar komma in i kärringåldern? ;)








1 kommentar:

  1. Finaste. En blomma för den som saknar grönafingrar ♥ kram från en kärring till en annan

    SvaraRadera