söndag 1 april 2012

Nu har jag bestämt mig.

Efter mycket tänkande har jag nu bestämt mig att jag är nöjd med min vikt. Jag vet att jag såå gärna vill väga 58 kg, men varför vill jag det egentligen? Varför är det så himla viktigt? Jag tycker också att 60 är en magisk gräns men en gräns till vad? Gräns till att vara smal? Varför har just jag gjort den gränsen? Tycker jag att jag är tjock om jag skulle lyckas väga ett kilo mindre? Nä, många tankar. Efter att jag har läst dr.dukans bok, fas 3, så står det att man inte ska tvinga ner sin vikt för mycket. Enligt honom kommer det bara att bli massa problem att försöka hålla den vikten. På hans engelska sida på Internet kan man räkna ut sin matchvikt. Den vikt som kroppen "passar bäst i" just för dina omständigheter. Den är för mig 61 kg. Jag tänker vara nöjd med den. 3 kg till kommer inte göra att jag får min drömfigur. Den ska jag forma med hjälp av muskler. Jag tänker fortsätta i fas 2 fram till påsk och efter påsk så lägger jag mig i fas 3. Nu är det bestämt! Jag ser fram emot att äta mer kolhydrater. Tror då att jag kommer få mera kraft att springa bättre. Jag hoppas på resultat.

1 kommentar:

  1. Absolut ett bra beslut! Tycker du varit SKIT duktig och gått ner så mycket och tycker du är perfekt nu! Som sagt formen ändras inte utan muskler! <3

    SvaraRadera